vineri, 13 iulie 2012

Ciufulita: roşie umplută_ raw vegan



Dorinţele de vară fierbinte se răsfrâng şi în farfurie căci acolo găsim cu prisosinţă darurile unei grădini parfumate. Ce mult îmi este dor de acele roşii coapte, dulci şi zemoase din care să muşc cu plăcere…
şi pieţele au început să poarte roşiile noastre, chiar dacă de solarii, tot au început să aducă cu ceea ce ştiam eu despre gustul şi parfumul lor.
Şi cum vine week-end-ul şi poate şi musafiri, hai să-ţi povestesc despre o mică aventură cu roşii umplute ce mi-au împodobit masa nu demult.

Nr. porţii:  6 roşii
Timp de preparare:  30 minute
Dificultate: uşor
Categorie: raw vegan food_ antreuri

Ingrediente:
6 roşii mijlocii
1 cană caju înmuiate 4-5 ore
1 cană nuci brasiliene înmuiate de cu seară
1 ceaşcă seminţe cânepă decorticată
2 linguri seminţe susan înmuiate de cu seară
1 ceapă albă mijlocie
1 lingură fulgi de drojdie inactivă
mărar, cimbru, piper, sare
            pentru ornat
1 morcov mijlociu pentru ornat
6 măsline



Preparare:
Pentru început pune nucile şi seminţele la înmuiat (mai puţin cele de cânepă), aşa cum ţi-am scris mai sus, după care scurge-le de apă, poţi chiar să le speli în jet de apă rece. Răstoarnă-le într-un blender, pune 2-3 linguri de apă şi mixează bine. Chiar dacă rămâne compoziţie pe pereţii blenderului, curăţă din când în când, căci consistenţa trebuie să fie ca a unei creme groase. Eu nu i-am pus ulei pentru că nucile au destul ulei, iar crema trebuie să fie uşoară.
După ce ai mixat bine până ai obţinut o cremă fină, răstoarnă într-un bol.
Spală mărarul în jet de apă rece, toacă-l mărunt şi răstoarnă-l în bol. Mai adaugă seminţele de cânepă şi restul de condimente, fulgii de drojdie şi sare după gust. 


Crema aceasta este atât de fină şi pufoasă că lasă în urmă toate amintirile legate de roşiile umplute. Plimbă în gură această cremă, încet, cu ochii închişi, şi vei vedea că rafinamentul este regăsit aici, mângâiat de mustăţi ciufulite de morcov, dar să ştii că dulceaţa lui este cavalerul ce însoţeşte alaiul de plăceri culinare ce te cuprinde.



2 comentarii:

  1. Genial...maine probez reteta...te pup Gratzi...multumesc! Ruxy

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat-o si eu , este delicioasa !!! Multumesc pentru retete !

    RăspundețiȘtergere