marți, 4 septembrie 2012

raw vegan_ supa cremă de dovlecei cu roşii




Piaţa şi grădina sunt pline de rotofeii dovlecei  ce se revarsă cu bunătate spre noi cerând cu insistenţă să le dăm atenţie. Şi păcat ar fi să nu ne bucurăm de ei.
Acum, o supă rece parcă te binecuvântează, deci, cât mai multe supe răcoroase şi parfumate.
Şi cum grădina mea îmi dăruieşte dovlecei de nu mai ştiu ce să fac cu ei, aproape în fiecare zi  mă delectez cu noi şi noi reţete. Despre o supă divină am să-ţi povestesc acum, o supă cremă care mi-a plăcut la nebunie şi care a făcut furori la bunii mei prieteni care sunt omnivori convinşi. Cu siguranţă le-a plăcut căci au mâncat supa la indigo, adică la dublu de porţie.

Ingrediente:
1 dovlecel în lapte, adică mai micuţ şi fraged
1 roşie mijlocie, dar să fie foarte coaptă
1 felie ţelină
1 morcov micuţ
1  ardei gras galben românesc (mama îi spune de Banat, că, deh, ea acolo este şi spune ca Banatu’i fruncea!)
2-3 căţei de usturoi (opţional)
1 lingură ulei virgin de floarea soarelui
2-3 frunze de busuioc
1 rămurică de cimbru
2-3 linguri seminţe de bostan
3-4 nuci de caju
1 linguriţă zahăr brut sa miere de albine
sare (opţional)
2-3 linguri seminţe cânepă decorticate



Preparare:
Nu este prea mult de spus referitor la preparare, căci, spre marele meu noroc, în bucătăria raw, nu este prea multă muncă, şi aşa ar trebui să fie.
Deci iată cum să faci.
Seminţele de bostan şi nucile de caju trebuiesc mai întâi hidratate 2-3 ore, după care le mixăm într-un blender cu puţin ulei ca să obţinem o cremă. Adaugă restul de ingrediente, mai puţin seminţele de cânepă şi mixează foarte bine până obţii o cremă....
Eu prefer usturoiul în locul cepei, dar dacă nu agreezi usturoiul poţi să-l înlocuieşti cu ceapă sau deloc.
 


Înnobilează supa cu câteva seminţe de cânepă (ce mult îmi plac!), şi gustă.
Ei, ce zici? Nu-i aşa că am avut dreptate? Cum să nu iubeşti vara, când ea, cu dragoste revărsată, ne dăruieşte soare, vacanţe şi grădină cu mult verde?!
Şi supa aceasta... cremă divină şi parfum de proaspăt îţi invadează fiinţa. Plimbă licoarea aceasta în gură, încet şi fără grabă, cu ochi închişi, căci acum deguşti licoarea minunată din grădinile zeilor. Dulce acrişor, cremos şi rafinat, aici le găseşti pe toate, esenţe de viaţă şi răsfăţ, aici în rotofeiul din grădină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu