luni, 15 octombrie 2012

raw vegan_ biscuiţi dulci de mic dejun




Şi vine întrebarea, îndreptăţită, ce mâncăm la mic dejun?
Aproape nelipsitul lapte din seminţe de susan sau alte seminţe trebuie şi el să aibă un însoţitor, şi dacă este dimineaţa de ce nu ceva dulce?
Parca îmi mai îndulceşte ziua.
Şi scormonind în lada cu idei, iată ce am găsit:

Ingrediente:
2 ½ căni nuci autohtone
½ cană făină de orez
2 căni fulgi germeni de ovăz
1 cană făină seminţe de susan
6 curmale hidratate
1 cană sirop fructe (eu am pus sirop de zmeură de mine făcut)



Preparare:
Prea multe nu sunt de povestit căci se prepară „una – două”.
Hidratează de seara până a doua zi: nucile şi seminţele de susan.
A doua zi, când ai hotărât să stai 10 minute în bucătărie, pune blenderul în priză şi hai să preparam biscuiţii.
Mixează în blender nucile şi susanul. Alături, râşneşte în râşniţa de cafea, fulgii de ovăz, dar mai lasă si bucăţi ceva mai mari, este mai tentant aşa.
Amestecă cu patimă toate ingredientele şi le umezeşte cu sirop de fructe de care îţi place. Eu am de zmeură din gradină, că tare-mi place, şi aşa mi-am înnobilat biscuiţii, dar dacă tu nu ai, atunci poţi adauga cateva curmale hidratate 2-3 ore.
Amestecă până ce obţii un aluat plastic, uşor de modelat.
Întinde pe o folie alimentară o foaie de 1cm grosime, taie în ce forma îţi place. Mie mi-a fost cam lene să folosesc formele de biscuiţi (ce dulce este lenea uneori!), aşa că am apelat la cuţitul de tăiat forme şi m-am mulţumit cu forme simple.
Dar dacă ai un bebe care se va bucura de aceşti biscuiţi, poţi să-i faci farfuria mai veselă şi foloseşte forme de tăiat prăjituri din cele mai diverse.

După ce termini operaţiunea de tăiere în formele dorite, usucă uşor biscuiţii în deshidrator cam 3 ore. Dacă nu ai deshidrator, pune-i pe grătarul de la cuptor, la temperatură minimă şi cu uşa deschisă ţine-i cam 1 -2 ore. Este bine să urmăreşti să nu se usuce prea tare.

  
 Rămâne uşor crocant şi cu parfum de vară învolburată de miresme de pădure. Nu te uita în urmă căci clipa asta este plină de uimire şi regăsire, cu foşnet de nuc prietenos  şi plăceri dulci de dimineţi târzii.



2 comentarii:

  1. Vai ce bine suna ! si cred ca e si foarte bun. Toata vara nu am avut nimic, dar cu venirea toamnei simt nevoia sa mananc dulciuri. Trebuie sa fac si eu, deja salivez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Toata vara am avut fructe la alegere, dar de cand a venit frigul parca simt si eu nevoia de altceva.

      Ștergere