vineri, 30 august 2013

cremă picantă cu ardei iuţi


Azi am văzut berzele cum se pregăteau de plecare şi am înţeles că vara a trecut. M-a cuprins nostalgia, şi, cu gândul încă la vara ce a plecat, am înţeles că toamna pârguită îmi va umple inima cu bogăţia sa.
Dacă vara m-a încântat cu mângâieri calde şi tandre, acum mă voi delecta cu fructe dulci, roşii coapte şi zile roşietice de toamnă târzie.

Şi, în amintirea verii ce-a trecut, mi-am încropit o cremă picantă, parfumată.

Ingrediente
1 avovado copt
1 roşie mijlocie
2-3 felii de ardei iute roşu
2-3 felii de ardei iute verde
2 linguri seminţe de chia
2-3 frunze busuioc  (de preferat verde)
2 linguri seminţe de cânepă (opţional)
1linguriţă ulei de susan (opţional, dar are o aromă divină!)
2-3 frunze de ceapă verde
sare (fără iod) după gust

Preparare
Se prepară foarte repede şi uşor, nu necesită hidratări prelungi  de seminţe, aşa că, odată ajuns acasă, îţi poţi prepara la minut această cremă.
Deci:
Mixează la blender roşia, frunzele de busuioc şi ardeiul iute, iar în sucul rezultat pune la înmuiat seminţele de chia. Este posibil să fii nevoit să mai adaugi câteva linguri de apă plată/izvor pentru ca să se hidrateze bine seminţele de chia.  Trebuie să fii atent la ardeiul iute. Pui atât cât simţi nevoia, şi cât îţi place de condimentat.
Seminţele de chia sunt bine hidratate atunci când ele îşi triplează volumul şi sunt moi şi uşor de mestecat. Oricum nu durează mai mult de 15 minute.
Separat, într-un bol de sticlă sau ceramică (eu evit pe cât pot bolurile din tabla, inox), zdrobeşte avocado curăţat de coajă, cu o spatulă / lingură din lemn.  Amestecă şi uleiul de susan până obţii o cremă fină.

Taie mărunt frunze de ceapă verde, şi, în final, amestecă totul. Ornează cu seminţe de cânepă.
Fierbinte şi incitantă, vara rămâne o amintire legată de vacanţe de neuitat şi vise închipuite.
Şi chiar dacă vara a trecut uşor pe lângă mine, parfum dulce de roşie mi-a cuprins clipa. Tandre mângâieri şi incitante gusturi mi-a dăruit această cremă, şi, cu siguranţă, parfumul divin al busuiocului ce mi-a cuprins întreaga răsuflare, rămâne visul unei veri pline de viaţă, muzică şi mister.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu