duminică, 29 iunie 2014

Crochete crocante cu busuioc_ raw vegan

Dacă iubeşti crochetele să ştii că acestea sunt foarte fragede şi crocante în acelaşi timp.
Eu le ador, se pot păstra mai mult timp în spaţii răcoroase, împachetate în pungi de hârtie sau în cutii de carton.
Am făcut multe crochete, cu diferite combinaţii şi pot să-ţi spun că sunt delicioase toate, pentru că pe fiecare am reuşit să le imprim un gust sau un parfum care să le facă inconfundabile.


Ingrediente
2 pungi de 125gr seminţe de in măcinate
200 gr. seminţe floarea soarelui măcinate
1 ceaşcă seminţe quinoa măcinate
3 linguri seminţe de cânepă decorticate
3 linguriţe  ulei susan
sare Himalaya, apă călduţă
3-4 fire busuioc proaspăt
1 linguriţă drojdie inactivă

Amestecă toate făinurile după care adaugă apă călduţă până obţii un aluat moale si plastic. Poate fi puţin mai moale.

Adaugă uleiul, sarea, drojdia şi busuiocul tocat mărunt. Lasă aluatul să se odihnească 4-5 ore, chiar mai mult, pentru că ţine loc de hidratarea seminţelor.

Întinde aluatul pe o folie alimentară. Încearcă să scoţi o foaie cât mai subţire, 1-2mm ar fi ideal, apoi taie pătrate de 4x4cm sau dreptunghiuri de 4x5cm.
Pune la deshidratat aşa cum explic aici
Aşa cum spuneam mai sus, fac o cantitate mai mare şi o pot păstra pentru mai mult timp. Dacă nu folosesc deshidratorul, atunci las crochetele în el. Se păstrează foarte bine în el, dacă nu, atunci le poţi păstra în pungi de hârtie sau cutii de carton la loc răcoros.

Nu te sfii şi gustă, căci vei fi întâmpinat de surprize spiralate şi cucerit pe deplin.

Mireasma dulce a busuiocului te mângâie delicat cu vise de vacanţe, te îmbie şi te răsfaţă aducându-ţi în zile de răsfăţ, călătorii închipuite.

2 comentarii:

  1. Intreb si eu, sa nu fie cu suparare. Nu sunt prea multe semintele de in ? Pentru efectul coagulant se pot inlocui cu psillyum sau chia (cu efect mai putin purgativ) ? sau cu Digesta -cremogen de la Solaris ?
    Multumesc ! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu este cu suparare...
    Semintele de in, pe langa efectul de liant sunt foarte bogate in Omega 3 si nu am gasit vreo restrictie de cantitate. Sincer, nu vreau sa folosesc nimic instant, fire el de la Solaris (in care am incredere doar 40%) asa cum este Digesta cremogen. Incerc sa folosec ingrediente cat mai apropiate de natura si nu "prefabricate".
    Semintele de chia sunt foarte bune, dar, deshidratate intaresc prea mult crocheta. Ele sunt minunate in preparate "umede" si nu deshidratate.
    Iar cu taratea de psillym este o idee foarte buna si eu am folosit-o in alte retete de biscuiti si au iesit foarte buni.

    RăspundețiȘtergere