luni, 21 iulie 2014

raw vegan_ supă cremă de gulii

Suntem în plină vară , iar piaţa este verde, verde, aşa cum  îmi place mie. De câte ori merg în piaţă mi se umple fiinţa de energie vie, tumultoasă şi parfumată. Îmi fac provizii pentru suflet şi trup.
Caut produsele noastre pentru că  mai au gustul şi mirosul de altă dată. Nu vreau să rămân doar cu amintirile… şi ele se pot pierde.
Deci, am plecat în piaţă pentru o reconectare cu pământul. Ce să-i faci, aşa se întâmplă la oraşul cu blocuri, în piaţă îţi mai poţi face conectarea.
Printre oameni grăbiţi şi precupeţe cunoscute, mai zăresc câteva feţe noi, brăzdate de soare şi mâini bătătorite. Da, pe ei îi cătam, dragii noştri ţărani.
Am zărit în colţul halei, pe o margine de tarabă, o mamaie ce stătea cu cap plecat către un morman de gulii rotunjoare,de parcă îşi făcea plecăciune către ele.
Am sorbit din priviri minunea din faţa ei: da, erau gulii plămădite pe pământurile noastre valahe, cu coaja puţin mată, chiar grosuţă. Le cunosc bine că mai am şi eu la moşie. Da, ele erau ce-mi doream. Miroseau a proaspăt curat de grădină.
Ingrediente 2 porţii
1 gulie mărişoară sau 2 mai micuţe
½ ceaşcă seminţe de floarea soarelui hidratate 11 ore
1 linguriţă ulei virgin de susan
1-2 felii ardei iute verde
2 linguri de seminţe de cânepă (opţional)
4-5 fire de mărar
sare roz Himalaya

Prea multe nu ar fi de spus, căci se prepară repede si se consumă la fel de repede.
Curăţă de coajă gulia, taie în cuburi micuţe de 3cm, apoi mixezi la blender împreună cu seminţele de floarea soarelui, ardeiul iute şi 2-3 fire de mărar. Adaugă puţină apă de izvor sau apă plată. După ce obţii o cremă, adaugă uleiul de susan şi seminţele de cânepă. Am spus „opţional” la seminţele de cânepă pentru că nu toată lumea are seminţe de cânepă în cămară, dar ele sunt o bogată sursă de nutrienţi,   şi sunt foarte plăcute la gust. Pictezi deasupra cu mărar tocat.
Gata!


2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc Irina.
      Mie mi-a placut la nebunie. De fapt imi plac guliile foarte mult, le mananc oricum: salata, supa, crochete... delicioase si hranitoare.

      Ștergere