luni, 25 martie 2013

pâine raw cu amaranth




Cea mai bună pâine raw, asta este. Cea mai bună făcută de mine până acum. Dulce, ameţitoare şi misterioasă aduce cu ea taine neştiute şi plăcerile  inocente ale copilăriei. De mult nu am mai simţit atât de aproape clipele pufoase ale copilăriei, când, în marea ei dragoste, bunica cocea în vatra încinsă cu coceni de porumb, pită frământată cu mâinile-i noduroase. Ce mult iubesc acele clipe, clipe învăluite în misterul anilor trecuţi.
Îmi place foarte mult pâinea, nu pot renunţa la ea, mai ales la paté-uri, supe.  Pâinea din grâu şi coaptă rămâne o plăcută amintire, chiar dacă ştiu ca nu este sănătoasă.
Am încercat mai multe reţete raw, dar aceasta mi-a plăcut cel mai mult. Poate că în viitor vor mai fi alte reţete, dar acum ea este regina.

Ingrediente:
150 gr. seminţe de in
1 cană amaranth
1 cană seminţe de floarea soarelui
½ cană seminţe susan
sare, apă







Preparare:
Pentru început macină seminţele de in, amaranth şi floarea soarelui. Eu le râşnesc la râşniţa de cafea.
Răstoană făinurile rezultate într-un bol, adaugă seminţele de susan hidratate 8 ore şi sare după gust.
Adaugă apă călduţă şi frământă totul până se încorporează ingredientele.
Acoperă cu un şervet şi lasă acest aluat la temperatura camerei cam 2-3 ore. Aluatul trebuie sa fie de consistenţa plastilinei.
Întinde aluatul pe o folie alimentară  şi taie forme de biscuiţi.
Urmează „coacerea” raw, adică deshidratarea.
Despre deshidratare şi timpii respectivi am scris aici


Miros plăcut de copt mi-a invadat bucătăria şi amintiri plăcute m-au cuprins. Nu, mirosul de pâine coapta ce ieşea plăcut din cuptorul bunicii nu va putea fi uitat vreodată. Reprezintă tainice chemări spre inocenta copilărie  şi acest fapt mă încântă.
Nu, nu este acea pâine a copilărie, dar este la fel de plăcută şi plină de mister, căci ascunde clipe frământate şi dorinţe de tainice-ncântări.
 

3 comentarii:

  1. இڿڰۣ-ڰۣ—Feliz Semana Santa.

    ♥ B E S O S ♥

    ─═☆MaRiBeL☆═─

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat susan se foloseste? Nu apare la ingrediente.
    Multumesc
    Ema

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate. La ingrediente la "1/2 cana seminte", trebuia sa mai scriu si de susan. bat-o vina de zapaceala.
      Deci la ingrediente am modificat si acea jumatate de cana de seminte este cu susan.
      Ei, dar sa stii ca am mai facut si alte crochete.... Delicioase! Sunt crocante, dar nu tari, ci fragede. In curand am sa scriu si despre ele.
      Mult succes, sper sa-ti placa crochetele!

      Ștergere