joi, 25 aprilie 2013

sărmăluţe în foi de varză- raw vegan



Sărmăluţele rămân o plăcută amintire şi delicioasă în acelaşi timp. Şi, cum acestea sunt mereu pe lista mea de preferinţe, măcar de 2-3 ori pe an tot mă înfrupt din ele. Şi cum varza murată este pe terminate, mi-am spus să mai fac câteva porţii de sărmăluţe.

Ingrediente

½ cană hrişcă
½ cană seminţe floarea soarelui
½ cană seminţe de bostan
½ seminţe de in
2-3 linguri seminţe de cânepă
4-5 ciuperci champignon de mărime mijlocie
1 felie ţelină rădăcină
2 morcovi
2 fire ceapă verde
mărar, cimbru, oregano
2-3 roşii, busuioc
½ ardei iute
1 lingură sirop de agave
2-3 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui


Pune la hidratat hrişca. Eu o prefer încolţită, deci îi trebuie cam 48 de ore, timp în care trebuie să-i schimbi apa de 2-3 ori.
Hidratează de seara până a doua zi, seminţele de floarea soarelui şi bostan.
După ce toate s-au hidratat, mixează-le până obţii mărimea dorită. Râşneşte seminţele de in şi le răstoarnă peste celelalte seminţe.
Rade pe răzătoarea cu ochiuri mici, rădăcina de ţelină şi morcovul şi adaugă-le seminţelor.
Toacă mărunt ciupercile, ceapa şi verdeaţa şi le adaugă compoziţiei. Amestecă toate acestea, dar să nu uiţi seminţele de cânepă, delicioasele seminţe de cânepă.
Spală frunzele de varză şi le taie de mărimea dorită. Eu murez varza întotdeauna cu sfeclă roşie. Îmi place mai mult puţin colorată.
Împătureşte sarmalele şi le pune la deshidrator. Dacă nu ai deshidrator, atunci le poţi pune într-un vas ceramic sau sticla termorezistentă şi le coci în cuptor la temperatura minimă şi cu uşa deschisă.
Procedeul este asemănător cu deshidratarea crochetelor despre care am scris aici.
Singura diferenţă este timpul de deshidratare. Eu am ţinut în deshidrator 5 ore până ce varza şi-a schimbat culoarea.
Când sunt gata , varza este mai moale şi îşi schimbă culoarea, trebuie să faci sosul de roşii:
Mixează roşiile, ardeiul iute şi uleiul până obţii un suc consistent şi fin. Adaugă sucul de agave şi cimbrul mărunţit.
 


Toarnă peste sărmăluţe sosul acesta minunat, cu tentă de dulce înţepător şi muşcă cu poftă. Nu te sfii, căci vei găsi arome şi gusturi unice şi delicioase care te vor răsfăţa cu dulci alintări.  

2 comentarii: