miercuri, 8 octombrie 2014

raw vegan_ supă de roşii cu „fidea” din dovlecei

Ador supele, dar supele raw. Sunt mai ferme, mai parfumate şi, parcă, mai prietenoase.  Dar oricum ar fi, supele, ca de fapt toată mâncarea, trebuie să fie simple, cu câteva ingrediente şi 2-3 condimente, maxim. Combinaţiile sofisticate îngreunează digestia, ne îngreunează şi pe noi, gândurile şi simţirile.

Pe  piaţă se mai găsesc încă roşii de grădină şi am considerat oportun să mă înfrupt din ele cât pot.
Şi, cum se sezon sunt roşiile şi nelipsiţii dovlecei din meniul unui raw food-ist, am încropit la repezeală o supă cu „fidea” de dovlecei.

Ingrediente pentru 2 porţii
3 roşii foarte coapte de mărime mijlocie
½ dovlecel micuţ curăţat de coajă
½ cană caju
1 linguriţă ulei de susan
2 linguriţe verdeaţă : mărar, sau pătrunjel, sau germeni (eu am folosit germeni de lucernă
sare roz
1 căţel de usturoi
1 feliuţă mică de ardei iute roşu

Pune cam 4-5 ore la hidratat nucile de caju.
Răstoarnă într-un blender toate ingredientele, mai puţin dovlecelul şi verdeaţa. Le benduieşti bine până obţii o cremă uşoară. Dacă doreşti o supă mai subţire poţi adăuga puţină apă plată sau de izvor.
Separat rade dovlecelul pe răzătoarea cu ochiuri mari, mărunţeşte verdeaţa.
Pune în boluri supa, adaugă „fideaua” din dovlecei şi pictează cu puţin verde.
Ai să vezi că este supa ce te va încânta şi alinta în acelaşi timp. Chiar dacă afară este mai rece, căldura roşietică din farfurie te va încânta şi-ţi va aduce aminte de zilele fierbinţi de vară ce tocmai au trecut în pas grăbit.
Închide ochii şi visează…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu