miercuri, 21 ianuarie 2015

Regimul 7 Oshawa- a patra zi- PIURE DE MEI ŞI LAPTE DE OREZ

Este ziua a patra, ziua primului bilanţ, cu mici dezamăgiri, dar asta nu mă împiedică să merg mai departe.
Aşa cum am spus din prima zi de regim în ziua a patra voi verifica rezultatele acestui regim.
În primul rând, glicemia. Este un lucru foarte bun. Dacă în prima zi am avut 102, cam mult, dar în limite normale, dacă ţin cont că am prostul obicei să mănânc fructe dulci seara. Acum, în a patra zi glicemia mi-a coborât la 91. Deci la acest capitol stau foarte bine şi se vede diferenţa.
A doua testare este tensiunea arterială. Nu am probleme cu tensiunea, poate că din cauza stilului de viaţă. Dar pentru mine este foarte important acest aspect pentru că nu doresc să ajung la medicamente de care să depind toată viaţa. Mai bine previn decât să mă tratez. Deci, tensiunea la mine este uşor oscilantă, între 120/65- 135/77, poate mai rar 145/80, dar trebuie să ţin cont de activitatea din acea zi, starea mentală. Azi, tensiunea arterială 128/71.  Este foarte bună.
Greutatea corporală. Merg mai departe, şi mă cântăresc. Aici, dezamăgire totală. Nu am reuşit să dau jos decât 800gr. Nu ştiu ce să zic, dar în alte reprize de regim ţinute, reuşeam să slăbesc 4-5kg. Acum, după 3 zile (m-am cântărit dimineaţa), doar 800gr. În primele zile de regim se slăbeşte mai repede, după care urmează un ritm mai lent. Nu disper, mai am încă 7 zile pline.
Dar un aspect foarte important şi deloc palpabil: voinţa. Da, voinţa. Cred că este, în final, o testare a voinţei şi capacităţii de autoeducare a tentaţiilor. Spun că încă nu mă tentează bananele din coş, deşi azi mi-am dorit ceva dulce, orice, numai dulce să fie. Nu am avut posibilitatea de a-mi testa glicemia, dar, la prima ocazie, voi verifica glicemia. Cred că în acel moment este la un nivel destul de scăzut.
Câteva minute de meditaţii, pentru orice începător, poate ajuta în momentele când te ispiteşte ceva de mâncare de prin preajmă.
Mental nu ştiu dacă m-a ajutat cu ceva. Azi am fost mai posomorâtă, fără prea multă energie, şi acest fapt l-am asimilat ceţii care persistă de câteva zile peste oraşul meu. Azi, ceaţa parcă a fost mai densă şi aerul a fost încărcat de umezeală excesivă. Moină. Să vedem ce zice ziua de mâine, chiar dacă va fi ceaţă de ianuarie.

Deci, ziua de azi, ziua a patra, a decurs încet, plictisitor, nu am avut spor deloc la lucru..
Dimineaţa : apă de tărâţe de grâu(reţeta aici) şi 1 felie de turtă din făină integrală  de grâu (reţeta aici)
Prânz: PIURE DE MEI cu găluşte din orez (reţeta aici) 
Seara: LAPTE DE OREZ şi o felie de turtă din făină integrală de grâu

Nu trebuie uitată gimnastica, 15 minute de mişcare chiar şi pentru bunicii noştri ţintuiţi la part. Câteva mişcări ale degetelor de mâini şi picioare. Câteva mişcări ale palmelor, rotirea ochilor, a capului, ridicarea mâinilor deasupra capului, şi altele la fel de soft, pot fi şi pentru ei o mică schimbare care le poate însenina ziua.



  PIURE  DIN MEI
Despre mei ţi-am spus ceva în ziua a treia (vezi aici)
Acum am să-ţi spun că azi, poate de nevoie, am cunoscut şi eu meiul. A fost cu adevărat o surpriză, mai ales că, regimul nu-mi îngăduie  să fac pre multe combinaţii şi nu-mi sunt permise grăsimile şi condimentele.

½ cană de mei
2 linguri hrişcă  galbenă
apă
sare fără iod
2-3 frunze busuioc
Pune meiul şi hrişca la hidratat 10-11 ore

Pune la fiert meiul şi hrişca în apă călduţă. Apa trebuie să acopere seminţele, poate fi cu 2-3 cm mai mult. Trebuie să fiarbă bine până scade apa şi rămâne o compoziţie destul de groasă. Ai grijă să nu se prindă, deci, ţine focul la mic când începe să se îngroaşe compoziţia.
Închide focul şi adaugă busuiocul, şi mixează cu un blender de mână până obţii o cremă fină.
Mie mi-au rămas câteva găluşte de ieri şi le-am mâncat cu mare plăcere alături de acest piure.

 LAPTE DIN OREZ

Aşa cum te-am sfătuit ieri, a treia zi, pune la hidratat 11-12 ore 2 linguri de orez integral. Îl poţi pune dimineaţa pentru cina care trebuie să fie cel mai târziu la ora 19.
Spală bine orezul, răstoarnă-l într-un recipient şi mixează-l cu un blender de mână, adăugând încetul cu încetul apă călduţă, dar nu fierbinte. Când ai obţinut o cremă fină, adaugă apă caldă până la o cană şi amestecă uşor cu un praf de sare neiodată. Strecoară şi aşa obţii o cană de lapte de orez. Să nu-l fierbi căci el se va îngroşa. Taie o felie de turtă din făină de grâu şi gândeşte-te la ziua când vei adăuga acestui minunat lapte 2-3 curmale şi 1 linguriţă de carob. Dar stai…. NU acum, ci peste 7 zile. Până atunci ia totul ca un joc, aşa cum am mai spus, şi vei avea numai de câştigat.

Am ajuns la concluzia că am foarte mult de câştigat acum, când,prin intermediul acestor articole, eşti alături de mine şi nu am cum să renunţ la acest regim. Nici tu nu trebuie să renunţi, ne avem unul pe altul, şi, dacă ne uităm în calendar, au trecut deja 4 zile, mai sunt şase, care vor trece uşor şi lin dacă aşa dorim.
Chiar dacă această zi a primului bilanţ a fost şi cu dezamăgiri, poate pentru că aşteptările au fost prea mari şi multe, trebuie să recunosc că tot în câştig sunt, şi, la sfârşitul celor 10 zile, bilanţul final va fi cel care ca decide ce am câştigat şi ce am pierdut. De pierdut, îmi doresc să pierd, fără regrete, doar câteva kilograme.
Au trecut patru zile, mai sunt şase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu