vineri, 14 februarie 2014

raw vegan_ maioneză picantă


Cine  adoră maionezele?
Eu da!
Se poate crede că în alimentaţia crudiforă nu ai  la ce să consumi maionezele. Greşit! Cât poate fi de bună o salată de ţelină cu maioneză, un sote de castraveţi…. Şi multe altele.
În funcţie de folosinţă, se pot prepara o multitudine de feluri de maioneze, dulci, sărate, picante.
Când vreau ceva „fierbinte” apelez la maionezele picante, aşezate pe legume neutre şi cuminţi, cum ar fi castraveţii, conopida.

Ingrediente
½ cană seminţe de bostan
½ cană seminţe floarea soarelui
1 cană roşi uscate
½ linguriţă seminţe de muştar
2-3 linguri ulei presat la rece din măsline
1 linguriţă ulei de susan (opţional)
2-3 fire mărar
sare de Hymalaia

Preparare
Eu îmi usuc în fiecare vară roşii cărnoase pentru a avea pe timpul iernii şi a primăverii. Le usuc la deshidrator, dar se poate si la soare direct, dar asta este o altă poveste pe care am s-o spun altă dată. Oricum, după ce le usuc, le depozitez în pungi de hârtie, într-o magazie răcoroasă. Rezistă aşa până vara, fără probleme.
Deci, hai să-ţi povestesc mai departe.

Pune seminţele de bostan, muştar şi floarea soarelui la hidratat 11 ore, este bine să le hidratezi de seara până a doua zi.
La fel hidratezi roşiile uscate.

Pune într-un blender seminţele hidratate, roşiile, codiţele de la mărar, uleiurile şi puţină apă în care s-au hidratat roşiile. Mie îmi place foarte mult uleiul de susan şi îl adaug pentru înnobilare. Dacă nu ai, nu este o problemă. Sărează.
Mixează bine toate ingredientele până obţii o cremă spumoasă şi fină. Dacă doreşti să aibă o consistenţă mai moale, mai poţi pune apă de la roşiile hidratate.

Ornează cu mărar.

Aşa cum îţi spuneam, ador maionezele, de toate felurile, dulci, sărate, picante, iar aceasta este una din preferatele mele. O văd bună prietenă cu felii parfumate de castraveţi,cu  rotunjoare bucheţele de conopidă şi dulci felii de ţelină.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu