luni, 3 martie 2014

raw vegan_ negresă

Ai gustat vreodată prăjitura Negresa?
Era prăjitura care nu lipsea de pe mesele festive, duminica, sau când aveam musafiri. Îmi era dor de această prăjitură, de mireasma plăcută ce o lasă în urma sa…
M-am gândit la varianta raw vegană, şi iată ce am găsit:

Ingrediente:
1 măsură nuci autohtone hidratate 12 ore (să schimbi apa de 2-3 ori)
1 măsură nuci de Brasilia  (nu se hidratează)
1 măsură nuci caju hidratate 5-6 ore
20 curmale hidratate 10-12 ore
½ măsură sirop de agave sau alt sirop îndulcitor natural
2 linguriţe carob (praf de roşcove)
1 lingură tărâţe de psyllium
½ măsură tărâţe bio de ovăz
11 picături ulei esenţial de mentă (pentru uz intern)

ulei  sâmburi de struguri
 


Iată cum trebuie să procedezi:
După ce ai hidratat nucile aşa cum am scris mai sus, le răstorni în robotul cu cuţitul în formă de S şi le toci bine. Adaugi siropul si curmalele curăţate de sâmburi.

Mixezi uşor până ce curmalele se încorporează cu nucile şi obţii o cremă.
Adaugi praful de roşcove, uleiul esenţial de mentă şi mai amesteci până se încorporează totul foarte bine. Acum trebuie să încorporezi  tărâţele de psylllum şi ovăz. Pentru a se amesteca bine se adaugă apa de curmale (apa în care s-au hidratat curmalele). Aluatul rezultat trebuie sa fie uşor moale, pentru că, după 10-15 minute, tărâţele se vor umfla şi vor „închega” compoziţia.
Unge cu ulei din sâmburi de stuguri   forme de silicon si răstoarnă aluatul în forme. Acum ai două posibilităţi:

  1. Le dai la rece câteva ore
  2. Le aşezi într-un deshidrator şi le „coci” 2-3 ore la temperatura de 40-42 grade C
Eu am încercat ambele variante şi au fost la fel de delicioase. Prima era răcoroasă, a doua înmiresmată. Ornează cu carob.

Dar, oricare variantă vei alege, să ştii că fiecare în parte te va răsplăti într-un fel anume, însă, cu siguranţă, la ambele vei găsi dulce miraj de ciocolată, nuci rafinate şi diafane dorinţe-nchipuite.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu