luni, 24 martie 2014

Raw vegan_ borş de primăvară


…miros reavăn de primăvară. Îl simţi?
Întotdeauna primăvara mi-a dat fiori de începuturi, m-a ameţit şi fermecat în egală măsură.
De cum începe verdele să-mi invadeze existenţa, încep să simt că renasc, ca fiecare particulă din mine se mai naşte odată.
Atunci, parcă mă cuprinde frenezia şi încep un „tratament” de verde. Ochii mi-i umplu de verde, plimbându-mă cu plăcere pe faleza Dunării, dar şi în farfurie pun mult verde.
Şi unde mergi cu mare plăcere când cauţi verde pentru bucătărie? În piaţă… da, acolo se simte freamătul primăverii la fel de bine ca şi în pădure.
Uite o licoare cu mult verde, licoare dată de zei pentru noi, pământenii:

Ingrediente pentru 3 porţii
1 morcov roşcovan
1 rădăcină de pătrunjel micuţă şi firavă, dar foarte parfumată
1 felie de ţelină _ aici trebuie să te hotărăşti cât de mare o vrei
3 fire de ceapă verde fragedă
½ cartof dulce
1 roşie
buruieni:
frunze de păpădie micuţă
            lobodă roşcovană
            1 frunză ştevie
            o mână urzici fragede
            3-4 frunze de măcriş ca să acreşti puţin borşul
            1 fir gros si stufos de leuştean
            1 fir pătrunjel verde, sare

dressing: tahini raw, uite cum îl fac eu 
Preparare:
Prea multe nu sunt de spus, doar ca trebuie s-o prepari cu 3-4 ore înainte de masă dacă o ţii la macerat la temperatura camerei sau 5-6 ore dacă o laşi la frig.
Eu am preferat temperatura camerei.
Rădăcinoasele le razi pe răzătoare şi le răstorni într-un bol, de preferat cu capac. Încălzeşti 3 căni de apă la temperatura de 40 grade şi le răstorni în bol.
Taie cuburi mici cartoful dulce (sau poţi să-l razi pe răzătoare). Tai cubuleţe  roşia şi adaugi în bol.
Mărunţeşte verdeţurile şi le amestecă în bol cu restul. Urzica o poţi mixa uşor la robot, cu cuţitul S, sau poţi s-o tai mărunt, însă, mixat în robot te asigur că nu va pişca, iar parfumul său de pădure foşnitoare se va accentua. Sărează după gust. Acoperă vasul cu un capac şi-l lasă la macerat cam 3-4 ore la temperatura camerei, ca să stea la macerat pentru ca toate ingredientele  să se îmbrăţişeze şi să se cunoască.
 
Înnobilează ciorba cu tahini raw, atât cât de mult îţi place.
Nu cred că am întâlnit atâta parfum şi  desfătare. Licoarea aceasta m-a fermecat cu prospeţimea ce –o împrăştia cu dărnicie, şi, simplitatea ei, nobleţea şi parfumul de grădină înviorată de roua dimineţii m-au cucerit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu