marți, 10 iunie 2014

gazpacho andaluz


Atâtea discuţii pe marginea acestei supe… toată lumea vrea gazpacho, iar eu habar nu aveam ce era. Ruşinică!

Este o supă raw (de ceva vreme este „inventată), iar ingredientele principale sunt: roşii, castraveţi, ardei, dar sunt şi variante diferite la care se pot adăuga alte ingrediente secundare.
Îi spune gazpacho andaluz că este originară din sudul Spaniei, Andaluzia, zonă fierbinte, unde o cană de supă rece  crudă ca aceasta face cât un prânz bogat de pe la noi.

Supa aceasta se serveşte rece, pentru zile fierbinţi, aşa cum este acum şi cum doresc să fie întreaga vară.

Iată varianta mea:

2-3 roşii foarte coapte
1 ardei gras verde
1 castravete
1 fir ceapă verde
2 linguri ulei de măsline presat la rece
1 linguriţă ulei de susan
2-3 căţei de usturoi (opţional)
1 felie ardei iute roşu
2-3 fire busuioc
sare neiodată (eu folosesc Himalaya)

De preparat este foarte simplu, aşa cum s-a dorit iniţial de la această reţetă.
Mixează într-un blender roşiile, ardeii, usturoiul,castravetele şi uleiurile.
După ce obţii o supă fină, adaugă ceapa tăiată mărunt şi ornează cu busuioc.

Sincer să-ţi spun mi-am preparat de multe ori supă raw de roşii pentru că-mi place foarte mult, dar aceasta a fost o adevărată surpriză. Atât de simplă şi atât de cuceritoare, cu un gust misterios de roşii pârguite şi tandre mângâieri spiralate, încât rămâne preferata mea.



2 comentarii: