sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Raw vegan_ pilaf din hrişcă şi legume




Hrişca bio este divină, parol!
Este multă lume care cumpără hrişca prăjită de la plafar, şi, apoi, se plânge că este imposibilă la gust.
Aşa este, dar trebuie să-ţi spun că eu consum doar hrişca bio crudă, care este un alt soi,  de culoare galben verzui deschis. Nu se compară la gust, pot spune chiar că sunt două gusturi total diferite. Deci, încearcă, ai să vezi ce diferenţă este.

Hrişca o folosesc şi în mâncăruri sărate, dar şi la desert.

Ingrediente pentru 2 porţii

1 cană hrişcă bio
1 avocado foarte copt
1 dovlecel mic
1 morcov
1 roşie coaptă mărişoară


1 ceapă verde (de preferat frunzele)
1 legătură pătrunjel
cimbru, sare, busuioc
2-3 linguri ulei presat la rece din seminţe de floarea soarelui
2 linguri seminţe floarea soarelui
2 linguri seminţe de bostan



Spală bine hrişca în mai multe ape până ce apa rămâne curată, după care lasă la hidratat în apă rece cam 5-6 ore, mai bine chiar de seara până a doua zi. Dacă ţii în apă hrişca vreo 24 ore ea germinează. Este bine şi aşa.
Pune în blender roşiile, seminţele de bostan şi floarea soarelui ce au fost hidratate 4-5 ore, uleiul, sare.
Rade pe răzătoare morcovul şi dovlecelul, taie în cuburi avocado , toacă mărunt ceapa şi pătrunjelul, după care le amestecă pe toate cu hrişca, crema de roşii şi cimbru.
Dacă îţi place busuiocul, poţi adăuga câteva frunze.
 



Savoare, plăcere, mister şi aventură, toate le găseşti aici, căci, misterioasa hrişcă ascunde taine şi gusturi divine, amestecuri diafane şi parfum de verde învolburat. Nu te sfii, gustă cu încredere şi vei primi răsplată neaşteptată, gust de aventură şi tainice doruri de vară însorită.


10 comentarii:

  1. Imi place mult reteta! O sa incerc si eu :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. ce fain...ma atrage reteta asta si am sa o fac si eu.multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mag, mie mi-a placut foarte mult. Daca ai busuioc proaspat este divin!

      Ștergere
  3. Incercat, gustat...foarte bun!!! Felicitari pentru reteta si pentru blog! Anda.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut si mi-a placut foarte, foarte mult. Multumesc si pentru aceasta reteta!
    Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare nespus de bine ca ti-a placut Luciana. Eu ador hrisca (cea verzuie); o folosesc si in supe si la desert.

      Ștergere
  5. Cat timp se poate pastra la frigider aceasta mancare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pastrez nici o mancare. Tot ce pregatesc consum imediat pentru ca, odata cu trecerea timpului se produce oxiadare care este toxica. De preferat sa consumi imediat ceea ce prepari. Foarte rar mi s-a intamplat sa-mi mai ramana si am tras la vid, dar tot s-a oxidat stratul de deasupra.

      Ștergere