joi, 21 decembrie 2017

cozonac_raw vegan


De mult timp mi-am dorit să-mi fac un cozonac raw, dar  intotdeauna am considerat că este destul de dificil. M-am înşelat. Am adoptat o metodă personalizată care a dat roade şi sunt fericită că poti prepara acest dulce fără prea mari eforturi.

Pentru început, trebuie să-ţi hidratezi unele ingredient.Eu le-am hidratat pe timpul nopţii.

Deci, ai nevoie de:

2 cani caju pe care le hidratezi doar 3-4 ore*
1 cană sâmburi de migdale decorticate pe care nu le-am hidratat
2 căni de curmale pe care le hidratezi  tot 3-4 ore *
½ cană de cacao bio sau carob, după gust
100 gr. fulgi de cocos
5-6 linguri sirop agave
4 linguri ulei de cocos
2 linguri tătâţe de psylium (opţional)
Coajă de portocale şi lămâi rase. Te rog să ţii cont că aceste citrice sunt foarte chimizate, deci este bine să le procuri cu eticheta “bio”, este mai sigur aşa. Acestea sunt singurele adăugiri de miros, nu agreez romul sau vanilia, chiar dacă nu sunt sintetice.


*eu am pus la hidratat curmalele împreună cu nucile de caju. Aşa nucile se vor mai îndulci.

Pune într-un blender puţină apă de la hidratarea curmalelor,  migdalele şi nucile de caju şi le toacă mărunt până obţii o pastă. Împarte  această compoziţie în două. În prima jumătate adaugă cacao/carob, 2 linguri de ulei de cocos putin încălzit cât să devină lichid, curmalele blenduite şi ele foarte fin şi jumătate din cojile rase de la 1 portocală şi 1 lămâie. Amestecă bine până obţii un aluat destul de tare. Dacă este mai moale poţi adăuga 1-2 linguri tărâţe de psylium. Lasă la  “odihnă” la rece aluatul acesta, timp în care se va mai întări şi între timp poţi prepara   umplutura.
Din cealaltă jumătate de nuci mixate faci umplutura cozonacului. La această compoziţie adaugi fulgii de cocos, uleiul de cocos lichid, siropul de agave şi cojile rase de citrice. Amesteci bine. Se obţine un aluat plastic alb.

Pe o planşetă întinde o folie alimentară. Întinde prima foaie de 1cm grosime din aluatul cu cacao, apoi întinde umplutura care poate fi mai moale (nu o ţii la rece) . Faci un sul de ruladă şi o înveleşti în folia alimentară. O laşi la frigider 2-3 ore  … şi cam atât.

Vei avea o adevărată revelaţie pentru că aroma şi gustul pur al fulgilor de cocos împreunat cu deliciul ciocolatei îţi vor dărui tandre vise de sărbătoare.

Un comentariu: