luni, 13 august 2012

sorbet din vişine _dulce acrişor



Chiar dacă fructele sunt mai bune aşa în stare naturală, parcă merge un mic alint, atunci când căldura verii ne copleşeşte. Şi atunci apelez la sorbeturi, delicate şi dulci, prietenoase şi răcoritoare.
Totuşi, sorbetul poate avea ace de gheaţă dacă nu ai maşină de îngheţată. Ei, hai că nu vreau să te descurajez. Se poate şi fără. Eu nu am maşină de îngheţată şi nici nu doresc să-mi cumpăr. Am să-ţi povestesc cum fac eu sorbetul.
Am ales vişinele căci, deşi nu sunt de sezon, le găsim congelate, aşa cum îţi trebuie la sorbet.

Ingrediente:
½ kg vişine fără sâmburi
2 banane foarte coapte
1 avocado foarte copt
½ cană sirop concentrat de mentă (vegan)

            De ornat:
            miez de nuci măcinate

Preparare:
Spală vişinele, curăţă-le de codiţe şi sâmburi, apoi  le congelezi (eu am ţinut în congelator 24 ore). Dacă deja vişine congelate este foarte bine.
Lasă vişinele congelate cam 15 minute la temperatura camerei ca să se „dezmorţească” puţin, apoi mixează-le într-un blender puternic. Dacă nu ai un blender puternic, nu-i nimic, le laşi să se dezgheţe mai mult apoi le mixezi la robot cu cuţitul „S”. Când s-au mărunţit bine le răstorni într-un blender şi le mai mixezi până se face o spumă. Le mai laşi la congelator 1 oră, după care le mai mixezi în blender. Acum adaugi  bananele, avocado  şi siropul de mentă. Mixează bine, până ce totul devine o pastă foarte fină.
Răstoarnă compoziţia într-un vas pentru congelator sau în forme de silicon şi congelează. Eu le pun în forme de silicon căci sunt deja pe porţii.
Când serveşti este bine să scoţi sorbetul cam cu ¼ oră înainte deoarece este mai dur ca îngheţata.
Ornează cu miez de nucă.


Am ieşit afară, pe terasă, cu o cupă aşteptând clipa de alint. Şi nu a întârziat, căci miresme de vişin înflorit se coborî peste pleoape în spirale tremurânde, freamăt proaspăt şi răcoros mă învălui cu fiori dulci , şi, ca ofrandă, o ramură de mentă mă îndemnă la visare. Ce mult îmi place vara, caldă, dulce şi plină de daruri unice de verde!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu