marți, 12 martie 2013

salată de cartofi dulci_raw vegan



Un prânz cu salate, aşa am avut preponderent în această iarnă.
Şi cum am încercat să diversific pe cât am putut, am încercat şi cartoful dulce care m-a vrăjit.

Chiar dacă primăvara nu a sosit încă, aici parfumul şi culoarea s-au logodit cu mare fast.  Nu am crezut că poate fi atât de fin şi delicat acest cartof, poate în aparenţă banal. Greşeală mare să gândeşti aşa, căci, acum te răsfaţă şi alintă cu savoarea unei clipe de neuitat.

Iată câteva informaţii despre el.
Cartoful dulce este un superaliment, uitat din păcate.
Conţine betacaroten, vitamina C şi magan. Toate acestea le găsim într-o sută de grame de cartof dulce.
Conţine, de asemenea,  cupru, fibre alimentare, vitamina B6, fier şi potasiu. La suta de grame, cartoful dulce mai conţine 20gr. Carbohidraţi, 1,6 grame proteine şi 0,1 grame grăsimi.

Proteinele din compoziţia cartofului dulce au proprietăţi antioxidante importante. Vitaminele A si C au calităţi antiinflamatorii, reducând crizele de astm ori durerile provocate de diferitele forme de reumatism.

Vitamina B, bine reprezentată în această legumă, reduce riscurile atacurilor de inimă, iar potasiul din compoziţie contribuie la menţinerea echilibrului electrolitic fluid şi funcţia cardiacă normală. Fumătorilor sau persoanelor care trăiesc într-un mediu în care se fumează fără jenă li se recomandă un regim bogat în alimente care să conţină vitamina A, cartoful dulce numărându-se printre acestea.
Vitamina C împreună cu fierul  şi alţi nutrienţi  ajută la vindecarea rapidă a bronşitei. Cartoful dulce are efect calmant asupra stomacului şi intestinelor şi ajută la tratarea ulcerului gastric. Consumul de cartof dulce previne constipaţia şi reduce eventualele inflamaţii.
Nutriţioniştii susţin că varianta dulce a cartofului este mult mai sănătoasă şi mai săracă în calorii

şi dacă am reuşit să-ţi atrag atenţia, uite cum am făcut eu o salată crudă, un adevărat deliciu.


Ingrediente
1 cartof dulce de mărime mică
1 morcov
mărar
germeni  de lucernă
3-4 fire ceapă verde
suc de lămâie după gust
4-5 măsline eco

            maioneza
2 linguri seminţe de floarea soarelui
½ cană caju
4-5 linguri unei presat la rece din floarea soarelui
suc de lămâie după gust

sare, cimbru, oregano

Maioneza se face ca aici




Curăţă de  coajă cartoful şi morcovul şi le mărunţeşte pe răzătoare. Toacă mărunt ceapa şi mărarul şi amestecă-le împreună cu cartoful, morcovul, sucul de lămâie. Eu am stors ½ de lămâie din care am pus jumătate în salată si cealaltă jumătate în maioneză. 

Adaugă maioneza şi amestecă bine, condimentează cu cimbru şi oregano. Sărează după gust şi adaugă  germenii de lucernă. Poţi să suplimentezi cu măsline dacă îţi plac.
 



Dulce şi pictat cu fast de portocală, cartoful se combină cu delicateţe cu restul ingredientelor aducând în final, senzaţia clipelor de alint de mult visate. Tandru şi ferm, vioi şi delicat, toate acestea sunt aici, în acest amestec colorat, amestec parfumat cu dorinţe spiralate de primăvară  închipuită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu