luni, 5 ianuarie 2015

Raw- vegan_paté din dovlecei



Un paté care-mi place foarte mult, delicios şi uşor de preparat este cel din dovlecei, dulce parfumat.

Şi ca să-mi alin  dorul de vara ce-mi pare atât de îndepărtată, îmi aduc pe masă un paté din dovlecei.

Ingrediente:
1 dovlecel mijlociu
½ ceaşcă caju hidratat 5-6 ore
1 morcov mijlociu
1 vârf linguriţă cimbru proaspăt sau uscat
1-2 căţei usturoi (opţional)
2-3 linguri ulei de măsline presat la rece
1 lingura tahini raw (opţional)
sare neiodată


Pune într-un blender nucile de caju hidratate, uleiul, usturoiul şi 2-3 linguri de apă plată, sare.
Mixează bine până obţii o cremă de consistenţa unei creme groase. Condimentează cu cimbru. Separat, mixează dovlecelul  tot la blender până obţii o cremă. Rade morcovul pe răzătoarea cu ochiuri mici.
După ce ai făcut toate aceste operaţiuni, amestecă bine toate acestea, apoi adaugă, opţional pasta de tahini raw (reteta aici). 
Mie mi-a plăcut foarte mult cu tahini pentru că ii adaugă un plus de gust şi parfum, dar îi aduce şi o uşoară tentă amăruie. Rămâne să hotărăşti singur cum doreşti.
Dar, oricare variantă vei alege, cu siguranţă vei fi încântat de rezultat.
 


Ador dovleceii, ador parfumul lor discret şi proaspăt, dulceaţa lor înviorătoare ce-mi aduce aminte de clipe tainice din dimineţi târzii de vară.
Este o cremă, un paté deosebit prin consistenţa sa uşoară şi parfumată, miros proaspăt ce-ţi înviorează simţurile şi dorinţele de soare mângâietor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu