luni, 25 iunie 2012

raw vegan_pâté din dovlecei şi avocado



A început sezonul dovleceilor, mici, zemoşi şi dulci, mă încântă şi tentează de câte ori merg la piaţă.
Piaţa este o explozie de verde, parfumată şi gălăgioasă, mă tentează în fiecare zi cu câte ceva, mă atrage şi mă alintă ca şi cum aş merge în propria grădină.
După o iarnă rece şi capricioasă, iată ca vara mă răsfaţă cu toate visele mele de la gura şemineului şi nu pot decât să-i fiu recunoscătoare. Mai aştept să văd ce daruri voi culege din grădina mea de la Moşie, dar mai am de aşteptat puţin.
În ultimele luni nu am mai gătit nimic din dovlecei. Mă cam săturasem de cei de import şi m-am hotărât să aştept producţia autohtonă în speranţa că sunt mai spre bio şi răsfăţaţi de soare şi nu de becurile  de sub folii.
Şi iată că aşteptarea a luat sfârşit, piaţa este plină de dovlecei româneşti, cu siguranţă mai gustoşi  şi mai zemoşi decât cei din iarnă.
Dar, hai să-ţi povestesc despre o cremă pe care eu am botezat-o „pâté din dovlecel” , simplă şi rapidă, această cremă se potriveşte cu căldura de afară.

Ingrediente:
1 dovlecel mijlociu (de preferat „în lapte”)
1 avocado foarte copt
1 morcov mic nou
3 căţei de usturoi
4-5 ciuperci champignon
sare 


Preparare:
Spală bine în jet de apă rece toate legumele, mai puţin avocado, şi lasă-le la scurs pentru scurt timp. Taie-le în bucăţi de 3-4 cm şi le răstoarnă într-un blender. Adaugă usturoiul curăţat de coajă şi puţină sare. Mixează bine până totul devine o pastă. Separat, într-un bol ceramic sau de plastic zdrobeşte avocado , curăţat bineînţeles, folosind paleta de piure, sau o spatulă din lemn, ca o furculiţă. Avocado în contact cu aerul se oxidează destul de repede, deci este bine să nu-l blenduieşti. După ce ai zdrobit avocado până ce obţii o cremă compactă, atunci amestecă-l cu restul ce ai mixat. Nu am folosit ulei pentru că avocado este estul de untos şi înlocuieşte cu brio untul/ uleiul.


Pictează alături câteva pete de verde, eu am folosit mărarul, dragostea mea şi să înceapă răsfăţul!
Aventura abia acum începe, şi sincer să-ţi spun, îmi place foarte mult.
Gustă şi spune-mi ce simţi?!
Noi gusturi şi texturi îţi invadează simţurile parcă amorţite de monotonie, curiozitatea îţi învinge teama de nou şi, plăcut surprins, priveşti cu coada ochiului la grădina  plină de verde parfumată de roua dimineţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu