marți, 29 ianuarie 2013

Salată de avocado sau un fel de guacamole




De curând am răsfoit în carneţelul meu de suflet şi am regăsit această reţetă despre care am să-ţi povestesc.
Şi, ca să nu uit ce-am simţit atunci, iată că am repetat-o acum, cu acea emoţie care mă cuprinde, emoţie plină de curiozitate, căci, de multe ori, mă cucereşte unicitatea gustului, fără să-l mai repet de teama eşecului sau a dezamăgirii.
Şi, ca să nu rămână doar o amintire plăcută, împlinită de gusturi şi parfumuri, mi-am amestecat sentimentele, ca ingredient suplimentar, şi m-am desfătat azi cu această minunată cremă.  A meritat, te asigur!

Ingrediente
1 avocado  foarte copt
1 ardei iute cărnos , este mai puţin iute (soi bulgăresc)
1 ceapă albă
5-6 roşii cherry (căci sunt mâncabile şi mai dulci)
3 căţei de usturoi
3 linguri seminţe de cânepă
busuioc mai mult (de preferat verde)
câteva fire de mărar

            sosul:
3 roşii cherry
1 ardei iute cărnos , este mai puţin iute (soi bulgăresc)
2-3 căţei usturoi
2 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui



Taie în felii subţiri ardeiul iute. Dacă doreşti să nu fie prea condimentat, scoate seminţele şi vinişoarele acelea subţiri, albe din interior.
Toacă mărunt căţeii de usturoi, ceapa,mărarul şi busuiocul.
Taie  avocado în cuburi de 1x1cm, iar roşiile în jumătăţi sau sferturi, funcţie cât de mici sunt.
Amestecă toate acestea împreună cu seminţele de cânepă şi  sosul de roşii.
Sosul de roşii în prepari foarte simplu. Mixezi toate ingredientele foarte bine până obţii un sos fin.





Cu uşoare tresăriri şi emoţii, am gustat la început gândindu-mă că este doar o copie a celei de vară, dar m-am înşelat. Ca de obicei, totul este unicat, chiar şi o reţetă pe care o tot repeţi.
Acum… ce să-ţi spun, a fost uimitor.  M-a cucerit acel gust dulce acrişor, ce ascundea în taină sfioasă fierbinţeala ardeilor ce mi-au încălzit simţurile dornice de verde, invadându-mi nările avide cu parfum de grădină înrourată şi dăruindu-mi o clipă de visare în răsfăţul soarelui după care tânjesc.
 

2 comentarii:

  1. Sunt sigura ca este foarte buna. Trebuie sa fac si eu, pentru ca ador ardeiul iute si imi place orice mancare iute. Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dina, a iesit sublim. Si eu iubesc ardeiul iute, il ador chiar, iar iarna este bun pentru ca "incalzeste" corpul.

      Ștergere